4 Ekim 2007 Perşembe

Besiktas ve Sorunlar

Bu yazimda biraz daha futbolun icine girmek ve hatta gonlumun takimi olan Besiktas`i biraz elestirmek istiyorum.Futbolda hersey var, bende kendi capimda bir antrenorum ve futbol oynadim. Bugun ve her mactan sonra spor yazarlarini okudugumda hep ayni hikayeden bahsediyorlar. Esas problemi yazan maalesef 3-5 spor yazar abimiz var.
Benim deyinmek istedigim nokta:
Besiktas neredeydi ve suan nerede!!
Yani Besiktas`imizin gittigi nokta neresi!!
Bu iki baslik soru degil, sadece gercekler ve bu gercekleri gormek istemeyenler.
Besiktas Sayin Suleyman Seba zamaninda her bakimdan cok iyi idare edildi ve 3 buyukler arasinda hem tesis hem de basari olarak hepsini solladi. Simdi baktigimizda, simdiki yonetim sadece soyledigi sey, Fulya projesi.
Ben hepsini anliyorum, cok buyuk proje ve Besiktasimizin gelecegi belki, ama sunu anlamiyorum!! Besiktas in 3,5 senedir paralarini sokaga atan ve kulubu borc icinde birakan bu yonetime kim dur diyecek. Kimse diyemiyor ben bunu anlamiyorum. Bir baskanin futboldan anlamasina gerek yok ama en azindan sectigi yoneticilerin 3-5 tanesi eski futbol adami yada kulubun eski futbolcusu olmasi gerekir. En guzel ornekleri Bayern Munih ve Real Madrid`e gorebiliyoruz. Futbolu bilen diyorum cunku bu zamana kadar yapilan transferler icinden hangisi Besiktas`imiza faydali oldu derseniz, biraz dusunmek gerekir.
John Carew, Tello ve belki Cisse. Bunlar disinda baska oyuncu yok maalesef.
Bu yuzden Besiktas iyi idare edilmiyor ve paralari yine sokaga atiliyor ve atilacak. Devre arasinda tekrar gorecez. En az 2-3 oyuncu gidecek ve gitmeli ve en az 3 oyuncu almali ki Besiktas basari gelsin.
Maalesef basari cok kolay degil. Basariyi yakalamak cok zor ama yakalayinca elinizin tersiyle itmek cok cahilce ve bilincsizce. 100. yil sampiyonu olan takim hep futbol dersi verdi. Avrupa kupalarinda iyi oyunlar oynadi ve basarili olacagi kesindi. Fakat basarili olan hocayi sen elinin tersiyle itip, gidip Turk futbolunu ve sporcusunu tanimayan yeni bir hoca getirdin. Ama oda ne, 3 ay sonra oda gitti. Bunlarin tazminatlari ve yapilan bos ve balon transferleri toplasaniz, Besiktasa 4 tane super transfer yapilir ve takim basaridan basariya Lucescu ile kosardi.
Sayin Ertugrul Saglam insallah basarili olur ve takimimizda uzun yillar calisir. Ama ben bu yonetime maalesef guvenemiyorum. Eger futboldan biraz anlasalardi bu transferleri yapmazlardi. Suan icin en buyuk artimiz takimin basinda Ertugrul Saglam ve Sinan Engin olmasidir. Bu takimi sadece bu ikili girdigi cukurdan cikarabilir.
Saygilarimla..

Hiç yorum yok: